Calimanesti-Caciulata

Calimanesti este un oras situat in partea central-sudica a Romaniei, pe malul drept al Oltului, la iesirea acestuia din Carpatii Meridionali, in Depresiunea subcarpatica Jiblea-Calimanesti, la altitudinea de 260-280 metri. Il gasim de-a lungul drumului european E15 A (DN 7) la 18 km nord de Ramnicu Valcea si la 81 km sud de Sibiu. Impreuna cu statiunea Caciulata, acesta alcatuieste statiunea Calimanesti-Caciulata, statiune deschisa in tot cursul anului.
Factorii de cura naturala sunt reprezentati de clima protectoare si izvoarele (descoperite in 1827) de ape minerale sulfuroase, clorate, bromate, cu sodiu, calciu, magneziu, in principal hipotonice, cu concentratie, compozitie chimica si temperatura variabile.
Prima mentiune documentara a localitatii apare in condica Manastirii Cozia, pe 20 mai 1388, cand prin documentul amintit, Mircea cel Batran primeste de la Nan Udaba "locul numit Calimanesti pe Olt", pe care acesta il inchina Manastirii Cozia.





2 comentarii:

  1. am fost saptamanal la calimanesti si nu as schimba locul pentru nimic aici ne am invatat este super din punctul meu de vedere.tanya slatina olt

    RăspundețiȘtergere
  2. Vara trecuta am facut un traseu foarte frumos, impreuna cu prietenii. Din municipiul Dragasani ( Judetul Valcea), Manastirea Cozia si in cele din urma am ajuns pe Transalpina. Peisaje de vis, oamenii deosebiti, intamplari haioase si frumoase, momente care nu am sa le uit niciodata. Recomand sa faceti si voi acest traseu pentru ca nu o sa regretati nimic :D Va doresc sa aveti parte de un 2013 plin de realizari si de lucruri pozitive !

    RăspundețiȘtergere

Comentati acest articol